Over mij

Welkom op mijn blog! Even voorstellen; ik ben 10eke Rutte, geboren in 1952 en sinds 2001 verslaafd geraakt aan quilten.
Als meisje van 6 jaar kroop ik al achter de naaimachine van mijn moeder en mocht al snel stofdoeken maken van oude lakens, dus het naaimachine-virus zat er al jong in.
Naast het werken met m'n naaimachine mag ik ook graag breien, lezen en koken.
Ik heb 2 prachtige zoons, fijne schoondochters en twee schatten van een kleinzoons(maar dit laatste zeggen alle oma's;-)).
Via mijn blog wil ik met jullie delen waarmee ik me zo al bezig houd op het gebied van quilten, breien, een lekker recept en alle andere waardevolle dingen die in het leven voorbij kunnen komen.

zondag 7 augustus 2016

De rode verleiding

Af en toe mag ik m'n handen laten wapperen bij de Sampler en daar geniet ik ontzettend van. Gezellig een dagje stoffen op kleur zetten, FQ snijden, pakketjes samenstellen en alles wat er verder te doen is. Iedere keer is het weer een feestje.
En soms, heel soms, komt de verleiding om de hoek kijken. Want je zal maar allemaal verschillende rode stofjes staan te snijden en je lievelingskleur is rood........

Ja, voor zoveel moois ging ik door de knieĆ«n. 
Gelukkig stond het jaarlijkse weekje Texel al geboekt samen met Mieke.
Mieke nam haar blauwe lapjes mee en mijn keus werd uiteraard de rode.
We waren van plan bij mooi weer vooral te genieten van het mooie Texel, maar de weergoden gunde ons een heerlijke quilt week! ;-)
 
De lapjes waren al gauw gesneden, waarna de naaimachines op tafel kwamen en vervolgens gingen alle stoelen aan de kant en werd er overlegd hoe de blokken het mooist tot hun recht komen.
En met een mooi resultaat gingen we weer huiswaarts.
   
Groetjes 10eke

4 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een heerlijke week was het. En wat een mooie resultaten. Volgend jaar weer?!!!

marga zei

Dat zal echt geen straf zijn om daar je handjes te laten wapperen. Leuke quilts ook hoor.
Groeten
Marga

Marga (MarPie) zei

Heerlijk zo'n weekje vooral met zo'n leuk resultaat.

Groetjes,
Marga♥

Sheryl S. zei

Gorgeous red fabrics, this looks lovely