Over mij

Welkom op mijn blog! Even voorstellen; ik ben 10eke Rutte, geboren in 1952 en sinds 2001 verslaafd geraakt aan quilten.
Als meisje van 6 jaar kroop ik al achter de naaimachine van mijn moeder en mocht al snel stofdoeken maken van oude lakens, dus het naaimachine-virus zat er al jong in.
Naast het werken met m'n naaimachine mag ik ook graag breien, lezen en koken.
Ik heb 2 prachtige zoons, fijne schoondochters en twee schatten van een kleinzoons(maar dit laatste zeggen alle oma's;-)).
Via mijn blog wil ik met jullie delen waarmee ik me zo al bezig houd op het gebied van quilten, breien, een lekker recept en alle andere waardevolle dingen die in het leven voorbij kunnen komen.

zondag 24 juli 2016

Helemaal Zen...

Afgelopen januari had ik de eer om een quiltcursus voor beginners te mogen geven bij de Sampler. En o wat is dit een leuke ervaring geweest. 
Natuurlijk begonnen de voorbereidingen voor mij al in november 2015 met het maken van een sampler als voorbeeld voor de les. Van een eenvoudige ninepatch tot de meer ingewikkelde diamondstar, log cabin en courthouse steps.
                    

De blokken heb ik met de hand in elkaar gezet en de de cornerstones en sashing met de naaimachine. 
De kleurkeuze blauw/wit is een ode aan mijn vriendin Mieke, die mij in de quiltwereld heeft binnengebracht en die gek is op blauw/wit. Het rode accent ben ikzelf, mijn favoriete kleur.

En dan de cursus, wat was dat een geweldige, 
hartverwarmende ervaring! Twaalf enthousiaste  ladies, elk met hun eigen voorkeur voor kleur, gingen vol vuur van start en deden mij iedere les weer versteld staan van hun resultaten.
                 

Vorige week zaterdag kwamen nog 2 curcisten voor het inhalen van een gemiste les, het doorquilten!
Dit is zeker niet de makkelijkste les, maar ook nu gingen deze ladies vol enthousiasme van start. Het puntje van hun tong nog net niet uit hun mond ;-). Aan het eind van de les klonk er een diepe zucht gevolgd door "O, ik voel me weer helemaal Zen"........ en dat vond ik een heel mooi compliment.

6 opmerkingen:

miekequilt zei

Ik voel me zeer vereerd dat de quilt een ode aan mij is.
En wat hebben we veel plezier door deze hobby/verslaving.
Ik vind het super dat je een cursus gegeven hebt. X

Elly (creatieveling Elly) zei

Een beter compliment kon je niet krijgen. Volgend seizoen weer?

Sarah zei

Wauw! Knap dat je dat kan en kan doorgeven aan andere! Hoedje af!
Bedankt voor je lieve reactie!!

marga zei

Wat leuk dat je je kennis door kunt geven aan anderen en er zelf plezier aan kunt beleven.
Groeten
Marga

Sheryl S. zei

It is always great fun to share classes with enthusiastic stitchers, the time flies and one is inspired by the ideas of others.

Sarah zei

Een gelukkige verjaardag dan voor jou!
De zon schijnt alvast!