Over mij

Welkom op mijn blog! Even voorstellen; ik ben 10eke Rutte, geboren in 1952 en sinds 2001 verslaafd geraakt aan quilten.
Als meisje van 6 jaar kroop ik al achter de naaimachine van mijn moeder en mocht al snel stofdoeken maken van oude lakens, dus het naaimachine-virus zat er al jong in.
Naast het werken met m'n naaimachine mag ik ook graag breien, lezen en koken.
Ik heb 2 prachtige zoons, fijne schoondochters en twee schatten van een kleinzoons(maar dit laatste zeggen alle oma's;-)).
Via mijn blog wil ik met jullie delen waarmee ik me zo al bezig houd op het gebied van quilten, breien, een lekker recept en alle andere waardevolle dingen die in het leven voorbij kunnen komen.

vrijdag 18 december 2015

Kerst 2015

Na een bewogen jaar nu bijna klaar voor Kerst. Mijn eerste applicatie-quilt, vorig jaar vlak voor de Kerst begonnen is af en maakt me blij. Vol trots kan ik zeggen dat hij op dit moment in de etalage hangt van de Sampler in Haarlem.
Mijn voornemen voor 2015 om vooral voor affo's te gaan is niet helemaal uitgekomen, er was lange tijd teveel onrust in mijn leven. Maar nu, zo tegen het einde van het jaar, is de rust weer steeds meer terug en dat geeft me vaak een intens gevoel van dankbaarheid. Als ik om me heen kijk in mijn woonkamer komt er een glimlach op m'n gezicht, dit is mijn thuis.
Kerst betekent voor mij een periode van rust, gezelligheid, warmte, eenvoud, een periode van bijtanken, innerlijk voelen, dankbaar zijn voor alles wat is.

Ik wens jullie allen een hele liefdevolle Kerst, een vredig uiteinde en een gezond en creatief 2016!

Groetjes 10eke




5 opmerkingen:

Ans zei

Mooi quilt is dat geworden! Fijn dat alles weer een beetje op zijn plaats begint te komen. Jij ook fijne dagen en alle goeds voor 2016.

Fanny zei

😘

Elly (creatieveling Elly) zei

Mooi geworden. Geniet van de feestdagen. En geniet van je heerlijke plekje, en roze stoel ;)

Mir zei

Wat een mooie quilt is dat geworden Tineke. Ik wens jou en de mensen die je dierbaar zijn hele fijne feestdagen!

groet, Mirjam

Sheryl S. zei

Lovely quilt.