Over mij

Welkom op mijn blog! Even voorstellen; ik ben 10eke Rutte, geboren in 1952 en sinds 2001 verslaafd geraakt aan quilten.
Als meisje van 6 jaar kroop ik al achter de naaimachine van mijn moeder en mocht al snel stofdoeken maken van oude lakens, dus het naaimachine-virus zat er al jong in.
Naast het werken met m'n naaimachine mag ik ook graag breien, lezen en koken.
Ik heb 2 prachtige zoons, fijne schoondochters en twee schatten van een kleinzoons(maar dit laatste zeggen alle oma's;-)).
Via mijn blog wil ik met jullie delen waarmee ik me zo al bezig houd op het gebied van quilten, breien, een lekker recept en alle andere waardevolle dingen die in het leven voorbij kunnen komen.

maandag 21 december 2015

De pracht van vriendschap


Het zou een Kerstfilm kunnen zijn............
Het is alweer 4 jaar geleden dat mijn jongste zoon Jaap, zijn hart volgde en naar Zweden vertrok, om daar met zijn grote liefde te gaan samenwonen. Een hele stap, ander land, andere taal, zoeken en vinden van werk, maar toch ook het achterlaten van al zijn vrienden hier. 

Een groep vrienden ontstaan in en om het zwembad en vooral tijdens het waterpoloĆ«n. 
Een groot evenement hierbij was het jaarlijkse "Paaskamp". Van Goede Vrijdag tot en met 2e Paasdag vertrokken ze naar een  plek ergens in Nederland en dan was het 4 dagen feest voor ze met onder andere een  dropping. De eerste keer als jongetjes van nog geen 10 jaar oud........ de laatste keer liepen ze al aardig tegen de dertig en vormden ze de leiding van het Paaskamp. Een mooi proces dat zich in zo'n kleine 20 jaar voltrok.
Dankzij Skype, Facebook en het feit dat Zweden niet aan de andere kant van de wereld ligt bleef er veel contact.

En nu is het bijna Kerst en vlogen 2 van deze vrienden vanuit Nederland, richting Zweden om daar samen met Jaap, vriendin en hun zoontje Kerst te vieren.
En in  Zweden reed ongeveer gelijktijdig, dit jonge gezin richting vliegveld om de vrienden op te halen......
En daar op het vliegveld ontstond voor Jaap een WTF moment, want er kwamen geen 2 maar 9!! vrienden uit het vliegtuig om met elkaar Kerstfeest te gaan vieren..............
Ontroerend mooi vind ik dit, vriendschap in de puurste vorm........

Hele "warme" Kerstdagen allemaal en groetjes,
10eke

7 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een geweldige verrassing!! Super. En voor jou ook mooi om mee te beleven. šŸŽ„

marga zei

Geweldig om te lezen. Zo kan het dus ook gaan tussen vrienden.
Ik wens jou ook hele fijne Kerstdagen toe en hoop dat 2016 voor jou een heel fijn jaar gaat worden.
Groeten
Marga

Sarah zei

Wauw ! Heerlijk !

Ans zei

Wat bijzonder!

Voor jou en je gezin ook hele fijne dagen en alle goeds voor 2016!

FLR zei

Wat een prachtig verhaal Tineke! Geweldige kerels! Ik wil je ook bedanken voor je reactie op m´n blog en jou en je familie vredig en gelukkig kerstfeest wensen!
groeten
Francisca

Sheryl S. zei

Happy Christmas. Thank you for visiting my blog.

marga zei

Hallo Tineke
Ik kan je niet bereiken middels een mail op jou blog dus daarom maar zo.
Leuk dat je langs kwam op mijn blog lang niets van jou gelezen gaat alles wel goed met jou?
Groeten
Marga