Over mij

Welkom op mijn blog! Even voorstellen; ik ben 10eke Rutte, geboren in 1952 en sinds 2001 verslaafd geraakt aan quilten.
Als meisje van 6 jaar kroop ik al achter de naaimachine van mijn moeder en mocht al snel stofdoeken maken van oude lakens, dus het naaimachine-virus zat er al jong in.
Naast het werken met m'n naaimachine mag ik ook graag breien, lezen en koken.
Ik heb 2 prachtige zoons, fijne schoondochters en twee schatten van een kleinzoons(maar dit laatste zeggen alle oma's;-)).
Via mijn blog wil ik met jullie delen waarmee ik me zo al bezig houd op het gebied van quilten, breien, een lekker recept en alle andere waardevolle dingen die in het leven voorbij kunnen komen.

zondag 22 november 2015

O, die heerlijke herfst

                                
Herfst, de blaadjes zijn inmiddels bijna allemaal gevallen en elk jaar geniet ik weer van het proces van de verkleuring, het af-dwarrelen en het knisperen van de blaadjes onder m'n voeten. Het wordt weer tijd om meer naar binnen te gaan, meer tijd om achter de naaimachine te kruipen of lekker op de bank met een quiltwerkje of me verdiepen in een andere techniek..........
Afgelopen maand heb ik vooral dat laatste gedaan :-). Een workshop bij Wil Fritsma,  "Space between the squares". Deze werd gegeven bij de Sampler in Haarlem en wat heb ik hier van genoten!
              
Er werd zo hard gewerkt door iedereen dat je bijna een speld kon horen vallen!
              
Heel geconcentreerd...........
       
En met een mooi resultaat sloot ik deze heerlijke dag af. 
En nu de dagen korter worden en mijn quilt-tijd langer ga ik heerlijk met het geleerde aan de slag!

Groetjes 10eke




4 opmerkingen:

miekequilt zei

Ik vind het maar niks, die herfst. Donker, nat en koud, niks voor mij. Het kost een hoop energie om de dagen goed door te komen. Masr gelukkig krijg ik morgen leuke visite!!!!

Je werk van Wil ziet er spannend uit. Leuk hè, om iets heel nieuws te doen.

Ans zei

Goed te lezen dat er mensen zijn die van de herfst kunnen genieten. Ik duik het liefst onder en kom dan zo half februari weer uit mijn holletje. maar goed dat kan niet dus maken we er maar wat van, dit jaar helpt onze kleinzoon mij door deze tijd heen. Ik ben echt blij als wij de kortste dag gehad hebben zodat de dagen weer gaan lengen, dan zitten wij weer aan de goede tijdlijn. Leuk quiltje, ook dat helpt, met leuke werken bezig zijn.

Mir zei

Ik ben ook een herfst en wintermens. Niet dat ik niet van de zomer hou, warmte en zonnetje is heerlijk en daar kan ik ook intens van genieten maar deze tijd vind ik verrukkelijk. Vroeg donker, kaarsjes aan, lekker in huis gezellig maken en prutsen met lapjes en draadjes!
Leuk zo'n workshop waar je weer allerlei nieuwe dingen leert!

Sheryl S. zei

Looks like you had great fun at your workshop and such pretty bright results. Thank you for visiting my blog. see you later.