Over mij

Welkom op mijn blog! Even voorstellen; ik ben 10eke Rutte, geboren in 1952 en sinds 2001 verslaafd geraakt aan quilten.
Als meisje van 6 jaar kroop ik al achter de naaimachine van mijn moeder en mocht al snel stofdoeken maken van oude lakens, dus het naaimachine-virus zat er al jong in.
Naast het werken met m'n naaimachine mag ik ook graag breien, lezen en koken.
Ik heb 2 prachtige zoons, fijne schoondochters en twee schatten van een kleinzoons(maar dit laatste zeggen alle oma's;-)).
Via mijn blog wil ik met jullie delen waarmee ik me zo al bezig houd op het gebied van quilten, breien, een lekker recept en alle andere waardevolle dingen die in het leven voorbij kunnen komen.

zondag 15 november 2015

De hoogste tijd........

De hoogste tijd voor mijn Blog. Het is alweer meer dan een maand geleden dat ik terug ben gekomen uit Zweden en heb bepaald niet stilgezeten!
Om te beginnen heb ik de quilt voor mijn schoondochter in Zweden verlengd met 20 cm en dat was een hele uitdaging. Eerst met hulp  van facebook ontbrekende lapjes opgespoord(met dank aan Monique D), daarna rand loshalen en een deel van het doorstikken…

De 6 blokken aan elkaar naaien, tussenvoering  en achterkant verlengen, dit alles weer sandwichen, opnieuw doorquilten en tot slot de rand er weer om heen zetten…….Pffff een hele klus.

Maar met het resultaat ben ik meer dan tevredenen komende week wordt de quilt weer teruggevlogen naar Zweden.

Daarnaast had mijn zus gevraagd of ik een paar kussens wilde maken voor op de nieuwe bank in hun huisje buiten. Een leuke uitdaging en nadat we patroon/idee hadden gevonden zijn we samen een dagje naar Amsterdam gegaan om stof uit te zoeken. Natuurlijk werd er eerst koffie met cheesecakegenuttigd voor we naar Birdblocks gingen, waar we uitstekend zijn geslaagd.
Thuisgekomen duurde het nog even voor ik ermee aan de slag kon, maar toen ging het ook los, eerst de reepjes gesneden, daarna de driehoeken erop genaaid met een zigzag, 
dan dubbelen en doorquilten. 
En het resultaat staat ligt inmiddels te pronken op de bank in het huisje buiten.
Wens jullie een mooie week en hartelijke groet,

10eke

6 opmerkingen:

miekequilt zei

Superknap dat je die quilt kon vergroten. Lijkt me niet zomaar gedaan. Fijn voor straks in het koude Zweden!!

Ans zei

Mooi gemaakt Tineke, mijn complimenten.

Mir zei

Wat goed van jou dat je de quilt zo mooi kon vergroten, echt eer heb je van je werk en wat een leuke kussens!groet, Mirjam

Sheryl S. zei

Your quilt is looking gorgeous, love the design you have done and the pillows are pretty and unusual.

Sheryl S. zei

Thank you for your visit and kind comments on my blog.

Sheryl S. zei

These cushions are lovely. I like the design and the colours you have combined.