Over mij

Welkom op mijn blog! Even voorstellen; ik ben 10eke Rutte, geboren in 1952 en sinds 2001 verslaafd geraakt aan quilten.
Als meisje van 6 jaar kroop ik al achter de naaimachine van mijn moeder en mocht al snel stofdoeken maken van oude lakens, dus het naaimachine-virus zat er al jong in.
Naast het werken met m'n naaimachine mag ik ook graag breien, lezen en koken.
Ik heb 2 prachtige zoons, fijne schoondochters en twee schatten van een kleinzoons(maar dit laatste zeggen alle oma's;-)).
Via mijn blog wil ik met jullie delen waarmee ik me zo al bezig houd op het gebied van quilten, breien, een lekker recept en alle andere waardevolle dingen die in het leven voorbij kunnen komen.

maandag 5 oktober 2015

Nog meer vitamines.........

Na een geweldige week, boordevol vitamines opgedaan in Deventer 
En in Haarlem
 Was het daarna tijd voor Quality time met m'n kleinzoon. Zoon en schoondochter wilde graag een weekend naar Londen, op bezoek bij broer/zwager en of ik dan in Zweden wil komen oppassen.
Wel nu, de vraag was nog niet gesteld of een ticket was al geboekt!
En in de koffer zaten een tasje met gouden boekjes en een broekje met herstelde knieën. Ik ben blij dat m'n kleinzoon nog geen schaar heeft, want anders had ik binnen de kortste keren z'n hele broekencollectie om te repareren ;-).
Nu is het dan zover en zit ik in Uppsala op de bank te schrijven, terwijl Lucas inmiddels naar dromenland is vertrokken.
Zo mooi om te ervaren hoe die kleine man vol vertrouwen accepteert dat "oma" er nu is en voor hem zorgt. Het hele ritueel van voor het naar bed gaan hebben we afgewerkt. 
Eerst oefeningen doen, op handen en voeten staan en dan je been hoog in de lucht gooien en natuurlijk mocht oma meedoen ;-). Daarna uitkleden, dan op het potje zitten en zowaar werd er een plasje gedaan en terwijl ik nog zat te juichen dook hij met z'n handjes in het warme water :-).
Gelukkig stond de badkuip ernaast en daar heb ik hem gauw in gekieperd, alles wassen inclusief haren want daar waren wat etensresten en verf in blijven hangen.
Na het bad even opwarmen in het grote bed van mama en papa en dat werd dus "oma tent" en daar lag ik met m'n benen omhoog onder het dekbed. Een stralend jongetje naast me, want nu had hij een tent met stahoogte. ( Oma is 1.85m en de lengte zit m vooral in m'n benen).
Gelukkig kent het ritueel ook rustige onderdelen en na een boekje lezen, tandjes poetsen, liedjes zingen ging het licht uit, snaveltje dicht en oogjes toe.

Maar er wordt ook gewerkt, want voor de speelgoed auto's en treinen zijn 2 manden aangeschaft en ja die vragen om versiering.
Een jasje waarvan de rits stuk is...........
En nog een extra uilenkussen voor op het logeerbed........
En tussendoor natuurlijk heel veel voorlezen en samen genieten......
September was een maand vol met de beste vitamines die een mens maar kan krijgen!
Met een dankbaar gevoel ben ik oktober ingestapt.

Groetjes 10eke



7 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een mooi verhaal!! Geniet er maar van, een kleinkind is zo fijn!!

Ans zei

Wat een prachtig verhaal,het genieten straalt er vanaf!

Bezig Plus zei

Heerlijk om samen met je kleine mannetje zo heerlijk te genieten....
Veel plezier...

marga zei

Fijn dat je zo genoten hebt. Een kleinkind even helemaal alleen voor jou zonder zijn ouders is toch geweldig.
Groeten
Marga

Sheryl S. zei

It sounds like you have had some very good company at the moment. Even time to get some sewing done. Happy days. Thank you for visiting my blog :-)

Elza zei

Prachtig dit zijn de mooie dingen in het leven.
Geniet er heerlijk van .
Mooi mannetje.

Sarah zei

Jij hebt er van genoten !!!